Winterwonderland

20 december 2019 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Goedemorgen allemaal!

We hadden gisteren nog geen blog geschreven dus hier komt ons verhaal van gister:

De wekker ging al vroeg op de boot. Om 0630 moest er al ontscheept worden. De boot had snachts best wel geschommeld, we zijn dan ook zeker wel een paar keer wakker geweest. Nou hup van het schip af en door naar de trein!

Je loopt vanaf het schip zo naar het treinstation, super handig. De trein staat ook al klaar en wij reizen met de trein van 0715 naar Liverpool Street in Londen. Het is nog best even een zit, ruim 1.5u. Maar het gaat best snel voorbij.

Eenmaal aangekomen op het station pakken we de metro. En meteen valt ons de enorme drukte op. We zaten midden in de spits! We wilden met de metro naar ons hotel en hebben 3 metro's voor ons overgeslagen.. zó vol zaten deze metro's. Uiteinderlijk hebben we er ons maar bijgepropt in de 4e metro.. want ja je moet wat he, haha.

We zijn gearriveerd en neeeee het regent zooo hard.. We pakken google maps erbij en het is gelukkig maar 130 meter naar het hotel.. Lopen we nog verkeerd ook!! Lekker handig haha. Maar we vinden het hotel al snel en gelukkig is ook onze kamer al klaar. We frissen ons even op en gooien ons shema een beetje om. In verband met de regen gaan we vandaag lekker shoppen in de super leuk versierde straten van Oxford & Regent Street!

Wat een enorme pracht en praal, net of je in een film zit! De ene straat is nog mooier dan het andere. En omdat het weer best een beetje regenachtig is zie je de kerstverlichting wel heel goed. Het is de hele dag een beetje donker geweest.

We hebben lekker geshopt en onze ogen uitgekeken in speelgoed winkel Hamleys. Wauw! Een enorme speelgoedwinkel die prachtig versierd is en werkelijk alles heeft. We brengen ook nog een bezoek aan de M&M store en gaan daarna richting Hard Rock Cafe. De weg daar naar toe heeft Boy zijn ogen uitgekeken. De ene na de andere luxe auto. We zijn duidelijk beland in 1 van de duurdere wijken van Londen!

Eenmaal aangekomen bij het Hard Rock Cafe hebben ze helaas voor ons geen plek. Dan maar op zoek naar wat anders! We zijn het WinterWonderland van Hyde Park in de verte al liggen en hopen daar vanavond nog even heen te gaan. We hebben al heel wat kilometers gemaakt.. Dus even kijken of we straks nog zin hebben ;).

We vinden het Angus Steakhouse en uiteraard laat Boy dit niet aan zijn neusje voorbijgaan, haha. We hebben hier dan ook heerlijk gegeten. En vanaf het moment dat we hier weer naar buiten gingen was het helemaal donker buiten. Wauw!!! Je weet echt niet wat je ziet! Zoo mooi versierd allemaal :).

We lopen langzaam terug richting hotel en frissen ons even op. Toch maar richting WinterWonder land! We gaan wel met de metro aangezien we onze voetjes ondertussen wel een beetje voelen....

WinterWonderland is een soort van kermis in kerstsferen, opgebouwd in het bekende Hyde Park. En woooow wat is dat mooi! Je weet niet waar je moet kijken. Overal waar je kijkt, lampjes en gezelligheid! Op verschillende plekken vind je bars met dj's, attracties, eettentjes en zelfs een Ice Bar. Je kunt er ook een aantal shows bekijken. De prijzen zijn wel echt hoog. Voor een ritje achtbaan betaal je 9 pond. Het is wel echt heel erg leuk om te bezoeken. We hebben onze ogen uitgekeken!

We gaan lekker terug naar het hotel en vallen al snel in slaap. Een vermoeiende maar mega leuke dag!

Liefs Laura & Boy

1. Wilma van Asch:
    22 december 2019
    Wat een mooie ervaring. Is leuk om te shoppen in zo’n mooi versierde stad. Jammer van het weer maar goed dat jullie je daar niet door laten weer houden.