Mooi en regenachtig Londen

21 december 2019 - Londen, Verenigd Koninkrijk

We hadden gister ons laatste dagje in Londen. Het weer zou iets beter zijn dan gisteren dus wordt het een dagje de toerist uithangen! Ik ben al een aantal keer in Londen geweest dus wilde dolgraag al het moois van Londen aan Boy laten zien.

We beginnen de dag met een lekker ontbijtje in een klein restaurantje.. En zodra we hier plaats nemen begint het me toch te regenen buiten... Nou dat beloofd veel goeds voor de rest van de dag, haha!

We eten op ons gemakje en kopen een dagkaart bij de metro. Omdat het toch wat regenachtig blijft gaan we onszelf dan maar onder de grond laten vervoeren :). De metro's zijn echt enorm druk. Je kan merken dat iedereen nog even de stad in gaat voor de laatste kerst inkopen.

Onze eerste stop is bij Westminister en de Big Ben. Helaas staat het allemaal in de steigers dus is het allemaal niet heel goed te zien maar we kunnen het natuurlijk niet over slaan! Ook De Londen Eye en Westminister Abbey komen aan bod.

We spieken nog even bij Downing Street 10 en lopen via St. James Park richting Buckingham Palace. St James Park is echt één van mijn meest favoriete plekjes in Londen. Een heerlijk park met een gezellige sfeer. En overal waar je kijkt: Ganzen, zwanen en eenkhoorntjes. Super leuk! De eenkhoorntjes komen nieuwschierig bij je kijken of je nog iets te snoepen hebt. Er kroop er ook één via Boy zijn broekspijp onhoog! Uiteraard was Laura te laat voor een foto. Haha.

Na ook Buckingham Palace te hebben bewonderd gaan we even lekker wat drinken in een gezellige pub. We hebben toch best een paar zere voetjes na 2 dagen slenteren door Londen :).

We pakken weer de metro en gaan op weg naar Harrods. Bizar hoe druk het in deze winkel is. We hebben het ons even afgevraagd maar hoeveel euro zou daar dagelijks over de toonbank gaan?? Heel veel in ieder geval. Vooral de sieraden zijn prachtig om te bekijken.

Ondertussen begint te tijd al een beetje te dringen dus gaan we op zoek naar een leuk restaurant om te gaan eten. We moeten namelijk ook nog 1.5u met de trein richting de haven. We eten lekker wat bij het populaire Hard Rock Cafe en vertrekken daarna richting hotel. Hier hadden we onze bagage achter gelaten, zodat we er niet de hele dag mee hoefden te sjouwen :).

We moesten even zoeken naar de juiste trein en wat bleek.. we moeten overstappen. Nou dat kunnen wij vast wel haha. En inderdaad dat ging prima. We moeten nog heel eventjes wachten tot we konden inchecken maar gelukkig voor Boy kon bij ondertussen live Liverpool kijken ;).

We gaan de boot weer op gaan op onze hut de wedstrijd van Rico en Badr kijken.

Leuk dat jullie ons hebben gevolgd! We hebben enorm genoten in het gezellige Londen!

Liefs Laura & Boy

1. Wilma van Asch:
    22 december 2019
    Wat een prachtig verhaal . Ik hou niet van de boot dus als wij dit een keertje willen doen moeten we echt vliegen. Leuk dat we weer mee mochten genieten van jullie trip. Hele fijne Kerstdagen
  2. Marianne Verwoert:
    23 december 2019
    Nou dat was weer een super leuk weekend, maar in Londen hoef je je dan ook niet te vervelen.
    Ook leuk voor Boy om Londen gezien te hebben en dan vooral tijdens de kerst.
    Nu snel het nieuwe jaar in en op naar jullie nieuwe avontuur in Thailand.
    Dikke knuffel van mam xxx